Follow on Bloglovin

dinsdag 12 december 2017

Maple Seeds (See You At Six)

Ik bemachtigde het voorlaatste metertje van de Maple Seeds (See You At Six) bij de Stoffenstraat.    Een sweater moest het worden!  Ik koos voor de Bloom (La Maison Victor).




Ik vond de ritsen in de zijnaad een leuke extra en besloot om de versie mét rits te maken.  Ik koos voor zwaardere gouden ritsen. In mijn hoofd was dat een perfecte match.

Nadat de ritsen erin stonden, vond ik er niks meer aan.   De ritsen waren veel te zwaar en de sweater viel niet zo soepel.  Ik had 2 "teuten" langs de zijkant.
Ik haalde de ritsen eruit en stikte de zijnaad gewoon dicht.  Geen tralala meer. En eigenlijk een hele goede keuze.  De stof is mooi genoeg en heeft geen extra's nodig. 

Foto's werden genomen door mijn beide zoontjes ;)



Patroon: Bloom Sweater, La Maison Victor.
Maat: Maat 36 en ik versmalde onderaan naar een 34.
Stof: Maple Seeds, See You At Six met bijhorende boordstof

5 opmerkingen:

  1. Een hele leuke! Ik denk idd dat de stof iets te hard doorvalt voor zware ritsen maar zo is hij ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aha, jij gebruikte de maple seeds ook voor jezelf. Ik ben er ook net mee bezig - hier wordt het een kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie! En ja, zonder ritsen valt de trui ongetwijfeld soepeler en dat zit vast zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! 't Is sowieso een prachtig stofje natuurlijk, maar de kleur staat jou ook heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een toppertje, he, dat stofje ! En een superleuke trui !

    BeantwoordenVerwijderen